tisdag 9 augusti 2011

Fisketur och cirkus

Hej hopp!


Idag har jag varit på fisketur.
Eller tur och tur. Alla fick mest småfisk utom lillhusse E som fick en abborre. När vi kom till fiskeplatsen gav jag skall och signalerade till husse att han skulle tjata upp en gädda. Det gjorde han.




Sedan började själva fisket. Spännande värre.




Vi fick napp i träd, buskar, grannar och sjögräs. Jag fick mest napp. Två röda och en gul och en rosa fisk.

 


 Sen fick det räcka. Jag gillar ju kött bäst.  Allra bäst smakar en nycyklad brevbärare. Men det hör inte riktigt hit.

Efter kvällsmaten gick Husse, Matte och jag på cirkus på lekplatsen. Det var clowner, artister och akrobater i en salig blandning. Roligt, men inga brevbärare.



Nu säger jag godnatt. Husse ska läsa i ljuset av sina nyuppsatta sänglampor. Det tog bara åtta månader. Han är snabb min husse.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar