onsdag 24 augusti 2011

Husseschizofreni

Äntligen har jag fått igång husses dator. Min nye husses alltså.

I lördags var jag som sagt och hälsade på min gamla husse och resten av familjen. Jag var lite nervös först men snart släppte spänningen. Det var precis som förr. Husse (gamla) hade plockat fram kokbocker och recept som han och husse(nya) skulle tillaga.

Oj vad de lagade! Mer och mer mat blev det även om en del såg lite mysko ut först.




Under tiden de lagade mat passade jag på att duka och byta om till kalaset. Jag körde ett lätt orientaliskt tema med fez och fjädrar eftersom jag tyckte det verkade passa bra till maten.



Barnen blev målade som djur till mitt stora nöje. Jag jagade och nafsade dem efter behag en stund. Allt gick bra till en tiger kom ut från toaletten. Då blev jag rädd och tordes inte ens morra. Tigrar skall man inte leka med, trots att de egentligen bara är katter. Fast med stora tänder.

Så fort tigern gick upp på övervåningen tordes jag komma fram. Jag morrade lite åt husse (nya) så han flyttade på sig och sen gick jag lös på vad som var kvar av hans dessert. Ibland är det jobbigt att vara hund med väl utvecklat luktsinne dock.


Efterätten luktade som vår gamle brevbärares gummistövlar en bit in i november men schmaken var det inget fel på. Speciellt inte när husse (gamla) välte portvinet som var kvar ner i min vattenskål och jag lapade i mig. Sen blev det läggdags.

Söndagen tillbringade jag i en mörk väska. Det var skönt att slippa ljus i mina känsliga ögon. Och så var det ganska tyst också. Tänk om husse (nya) också kunde vara tyst ibland.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar