onsdag 26 oktober 2011

Husse på jobbet

Morr!

Husse är på jobbet och utanför äter fåglarna upp alla frön på fågelbordet. Vad får jag då? Kall lufttorkad skinka och tryffelolja, inget för en tysk ledarhund. Ich möchte Schweinehaxe!

Idag skall jag ägna mig åt att skälla tillbaka på den lilla ettriga jycken som bor ovanför oss. Han låter dag som natt. Husse pratade om att göra handskar av honom, fast han skojade nog bara. Å andra sidan är det ju höst nu.

Gick just igenom husses bildarkiv och hittade bilder från ett besök hos familjen Larsson. Vad som började som en kultiverad diné
med fantastisk god bouef bourgignon övergick för min del i ett mer okontrollerat umgänge med en lettisk giraff. Tänk vad kul att umgås över de zoologiska gränserna. Fast jag är lite trött på kokos nu.


Allt är frid och fröjd så länge ingen knackar på dörren på fars dag.

Nu kom posten. Dags att sätta sig i respekt hos brevbäraren. Han har börjat ta sig friheter. Jag tar inga friheter. Jag tar statliga tjänstemän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar